4+1 marketing tipp éttermeknek

-
gastro branding, 2022.04.18.

4+1 marketing tipp éttermeknek

Hogyan pörgetheted fel tudatosan a vendéglátó helyiséged 2025-ben? Íme 5 működő marketing tipp!


1. Pörgesd fel videókkal a vendégek számát!

Habár az ételekről és a személyzetről készített fotók minősége is sokat nyom a latban a döntést illetően, a videók milliószor több impulzust generálnak, mint a képek.

Ezért jobbak a videók a képeknél:

  • Intenzívebb élményt nyújtanak
  • Hitelesebb képet közvetítenek
  • 12x nagyobb eséllyel osztják meg, mint a képeket és szövegeket
  • Nincs náluk népszerűbb tartalomtípus

YouTube csatorna indításával és saját tartalmak készítésével pedig rendszeresen szólíthatsz meg újabb és újabb embereket - akik a videóid láttán lehet, hogy már holnap betérnek hozzád megkóstolni az ínycsiklandó fogásokat. Ezeket a videókat a közösségi médiában is megoszthatod, így még több gasztronómia iránt érdeklődő felhasználót érhetsz el.

Milyen típusú videók működnek egy étterem marketing kampányában?

  • Receptvideók
  • Image videók
  • Edukációs videók
  • Közös videók más vállalkozásokkal

2. Fektess bátran online sajtómegjelenésekbe!

Mikor láttál utoljára valakit újságot olvasni? Ma már a tömegközlekedési eszközökön is egyre ritkábban hallani az újság lapozgatása okozta zörejt, de online PR-ba, sajtómegjelenésekbe még most is megéri befektetni.

A céges márkaépítés üzeneteinek közvetítéséhez remekül jön az online híroldalakkal való  partneri együttműködés, a közösségi média platformok használata és a saját weboldal készítése, illetve a keresőoptimalizálás (SEO) és minden olyan lehetőség, ami fellendítheti az asztalfoglalások számát.

Mi az SEO, és hogyan segíthet az éttermeknek?

  • A keresőoptimalizálás célja, hogy a vállalkozásod számára fontos kulcsszavakra a Google organikus (azaz nem Google Ads) találatai között minél előkelőbb helyen szerepelj weboldaladdal. Az éttermek számára máris tökéletesen megcélozható kulcsszó lehet a “város neve + étterem” kifejezés, például a “Budapest étterem”, vagy az étterem jellegét is közlő “Budapest Thai étterem” kifejezés is. Így a Google kereső minden nap szállítja a forgalmat, neked pedig már csak a megrendeléseket és vendégeket kell fogadnod.

3. Helyezz hangsúlyt a lokális hirdetésekre!

Helyi hirdetésekkel online és offline is eléred a célközönséged. Lokális hirdetésekkel biztos lehetsz benne, hogy a helyiekkel és a környező településeken lakókkal ismerteted meg vállalkozásod. Nézzük, milyen opciók állnak rendelkezésedre:

Offline hirdetési lehetőségek

  • Helyi újságok
  • Szórólapok
  • Keresztpromóció más helyi vállalkozásokkal
  • Céges járművek egységes fóliázása

Online hirdetési lehetőségek

  • Facebook hirdetések
  • Instagram hirdetések
  • Google Ads
  • PR megjelenések


4. Kérj visszajelzéseket a közösségi médiában!

Az 5 csillagos értékelések látványa és az elégedett vendégek hozzászólásainak olvasása tökéletes motivációt adhat potenciális vendégeidnek, hogy végre beüljenek hozzád legalább egy kávé erejéig.

Kérj visszajelzést a Google Cégem fiókodra is!

  • Így a Google-ben keresők azonnal láthatják éttermed és a kapott értékeléseket, ami toronymagasan kiemelhet a konkurens vendéglátó egységek közül. Ezzel a trükkel még jobban erősíted a helyi SEO-t és növeled a betérő vendégek számát.

+1 Készíttess saját weboldalt!

A Facebook és Instagram oldalad nem a tiéd, hiszen bármikor egy csapásra eltűnhet az összes eddigi tartalmad, ha az algoritmusok vagy a közösségi média platformok mögött álló moderátorok valamit nem találnak az alapelveknek megfelelőnek - vagy éppen tévesen függesztik fel a fiókod, és hetekig vagy hónapokig tartó huzavona után állítják helyre az oldalad.

Miért kötelező 2025-ben saját weboldalt üzemeltetni?

  • Építi a céges márkád, hiszen a látogatóid látják, hogy nem csak az ingyenesen működtethető közösségi médiában vagy jelen. Egy jól megválasztott domain név és a hozzá kapcsolódó honlap készítés ugyanolyan fontos része az arculatodnak, mint az étlap, vagy a cégtábla.
  • Keresőoptimalizálással (SEO-val) és PPC hirdetésekkel is folyamatosan forgalmat irányíthatsz rá.
  • A weboldalad a saját tulajdonodban áll, így biztos, hogy nem fogja egy túlbuzgó moderátor felfüggeszteni a használati jogod.


A fenti 5 marketing tipp segítségével nyüzsgő nagyvárosi éttermed vagy éppen csendes, nyugodt környezetben található kávézód forgalmát is alaposan fellendítheted. Ha még nem vagy biztos a közösségi média kampányok, a SEO és a többi marketing lehetőség kiaknázásában, mindenképp bízd szakemberre őket. Ne feledd: a jó marketing legalább olyan fontos a sikerhez, mint a fejedelmi fogásokat készítő mesterszakács!

Kérd szakértő partnerünk, a DLX MEDIA marketing ügynökség segítségét a fenti eszközök bármelyikében, akkor regisztrálj egy díjmentes konzultációért az alábbi űrlapon:

Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Írd meg véleményed!

További Gastro magazin cikkek

Teljesen gluténmentes konyha a Balatonnál, Siófokon

A gluténérzékenységgel, cöliákiával vagy más ételallergiával élők számára a nyaralás sokszor nem a gondtalan pihenésről, hanem az állandó kockázatkerülésről szól. Még ma sem gyakori Magyarországon az olyan vendéglátóhely, ahol nemcsak a kínálat „mentes”, hanem valóban a konyha is. Most a Balaton partján emeli magasabb szintre a „free-from” étkezést egy új kezdeményezés.

éttermek, 2025.05.09.

Pesti István 10 éve Tatán, a Platán Gourmetben

Idén 10 éve lesz, hogy Pesti István megérkezett Tatára. Akkor még szinte elképzelhetetlen volt, hogy vidéki étterem valaha Michelin csillagot kap. A Platán ma már több vendéglátóipari egységet takar: udvarházat, bisztrót és fine dining éttermet is. Óriási büszkeség, hogy a fine dining stílust képviselő Platán Gourmet két éve, amikor a Michelin kalauz végre a hazai vidéki helyeket is górcső alá vette, azonnal 2 csillagot érdemelt. A tízes évforduló apropóján visszatekintünk Pesti Istvánnal, miért volt jó döntés, hogy a séf szakmát választotta.

chef, 2025.05.07.

Indul a 2025-ös szezon a White Raven Skybarban

Megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven – számos látványos és ízletes újdonsággal. Az ősz közepéig nyitva tartó hely új signature koktélokat, prémium alapanyagokra épülő, kibővített menüt, exkluzív pezsgőpremiereket és még hangsúlyosabb zenei élményt kínál a vendégeknek.

éttermek, 2025.05.06.

A rizsfőzés tudománya

A japán konyha egyik legalapvetőbb eleme a rizs. A NOBU éttermek világszerte híresek precizitásukról és letisztult ízvilágukról, amelyek középpontjában gyakran a tökéletesre főzött rizs áll. De mitől lesz tökéletes egy tál japán rizs? Schreiner Gábor, a budapesti NOBU executive chefje mesélt a rizsfőzés tudományáról és filozófiájáról.

receptek, 2025.04.30.

Magyarország étele 2025

Díjazták az év legjobb magyar ízeit a Magyar Gasztronómia Napján. A „Magyarország étele 2025” címet idén is szakácsverseny döntötte el, mellette innovatív desszertek, falusi vendégasztalok, pálinkák, koktélok és vendéglátóipari tanulók is versenyeztek.

gastro TOP listák, 2025.04.29.

Háromfogásos ebédmenü a VIRTU Restaurantban

VIRTU Restaurant április 28-tól ugyanis elindítja „Ebéd a felhők felett” nevű ajánlatát, amely egy hónapon keresztül kínál kedvezményes, háromfogásos ebédmenü lehetőséget az első 10 asztalfoglalónak hétköznaponként, ebédidőben.

éttermek, 2025.04.29.

Angyalhaj csokoládéból fagylalt

A dubaji csoki őrület után idén tavasszal a rózsaszínű angyalhaj csokoládéért rajonganak magyarok tömegei. Jakabfi Dávid patissier pedig rögtön fagylalt formába öntötte a megjelenésében és ízvilágában is egyedi édességet. A puncsból, ruby csokiból, pisztáciából és török vattacukorból készülő fagyit már most annyira imádja mindenki, hogy sorok állnak érte Nagykanizsán.

gastro érdekesség, 2025.04.20.

"narrow"
Gear.svg