4+1 marketing tipp éttermeknek

-
gastro branding, 2022.04.18.

4+1 marketing tipp éttermeknek

Hogyan pörgetheted fel tudatosan a vendéglátó helyiséged 2025-ben? Íme 5 működő marketing tipp!


1. Pörgesd fel videókkal a vendégek számát!

Habár az ételekről és a személyzetről készített fotók minősége is sokat nyom a latban a döntést illetően, a videók milliószor több impulzust generálnak, mint a képek.

Ezért jobbak a videók a képeknél:

  • Intenzívebb élményt nyújtanak
  • Hitelesebb képet közvetítenek
  • 12x nagyobb eséllyel osztják meg, mint a képeket és szövegeket
  • Nincs náluk népszerűbb tartalomtípus

YouTube csatorna indításával és saját tartalmak készítésével pedig rendszeresen szólíthatsz meg újabb és újabb embereket - akik a videóid láttán lehet, hogy már holnap betérnek hozzád megkóstolni az ínycsiklandó fogásokat. Ezeket a videókat a közösségi médiában is megoszthatod, így még több gasztronómia iránt érdeklődő felhasználót érhetsz el.

Milyen típusú videók működnek egy étterem marketing kampányában?

  • Receptvideók
  • Image videók
  • Edukációs videók
  • Közös videók más vállalkozásokkal

2. Fektess bátran online sajtómegjelenésekbe!

Mikor láttál utoljára valakit újságot olvasni? Ma már a tömegközlekedési eszközökön is egyre ritkábban hallani az újság lapozgatása okozta zörejt, de online PR-ba, sajtómegjelenésekbe még most is megéri befektetni.

A céges márkaépítés üzeneteinek közvetítéséhez remekül jön az online híroldalakkal való  partneri együttműködés, a közösségi média platformok használata és a saját weboldal készítése, illetve a keresőoptimalizálás (SEO) és minden olyan lehetőség, ami fellendítheti az asztalfoglalások számát.

Mi az SEO, és hogyan segíthet az éttermeknek?

  • A keresőoptimalizálás célja, hogy a vállalkozásod számára fontos kulcsszavakra a Google organikus (azaz nem Google Ads) találatai között minél előkelőbb helyen szerepelj weboldaladdal. Az éttermek számára máris tökéletesen megcélozható kulcsszó lehet a “város neve + étterem” kifejezés, például a “Budapest étterem”, vagy az étterem jellegét is közlő “Budapest Thai étterem” kifejezés is. Így a Google kereső minden nap szállítja a forgalmat, neked pedig már csak a megrendeléseket és vendégeket kell fogadnod.

3. Helyezz hangsúlyt a lokális hirdetésekre!

Helyi hirdetésekkel online és offline is eléred a célközönséged. Lokális hirdetésekkel biztos lehetsz benne, hogy a helyiekkel és a környező településeken lakókkal ismerteted meg vállalkozásod. Nézzük, milyen opciók állnak rendelkezésedre:

Offline hirdetési lehetőségek

  • Helyi újságok
  • Szórólapok
  • Keresztpromóció más helyi vállalkozásokkal
  • Céges járművek egységes fóliázása

Online hirdetési lehetőségek

  • Facebook hirdetések
  • Instagram hirdetések
  • Google Ads
  • PR megjelenések


4. Kérj visszajelzéseket a közösségi médiában!

Az 5 csillagos értékelések látványa és az elégedett vendégek hozzászólásainak olvasása tökéletes motivációt adhat potenciális vendégeidnek, hogy végre beüljenek hozzád legalább egy kávé erejéig.

Kérj visszajelzést a Google Cégem fiókodra is!

  • Így a Google-ben keresők azonnal láthatják éttermed és a kapott értékeléseket, ami toronymagasan kiemelhet a konkurens vendéglátó egységek közül. Ezzel a trükkel még jobban erősíted a helyi SEO-t és növeled a betérő vendégek számát.

+1 Készíttess saját weboldalt!

A Facebook és Instagram oldalad nem a tiéd, hiszen bármikor egy csapásra eltűnhet az összes eddigi tartalmad, ha az algoritmusok vagy a közösségi média platformok mögött álló moderátorok valamit nem találnak az alapelveknek megfelelőnek - vagy éppen tévesen függesztik fel a fiókod, és hetekig vagy hónapokig tartó huzavona után állítják helyre az oldalad.

Miért kötelező 2025-ben saját weboldalt üzemeltetni?

  • Építi a céges márkád, hiszen a látogatóid látják, hogy nem csak az ingyenesen működtethető közösségi médiában vagy jelen. Egy jól megválasztott domain név és a hozzá kapcsolódó honlap készítés ugyanolyan fontos része az arculatodnak, mint az étlap, vagy a cégtábla.
  • Keresőoptimalizálással (SEO-val) és PPC hirdetésekkel is folyamatosan forgalmat irányíthatsz rá.
  • A weboldalad a saját tulajdonodban áll, így biztos, hogy nem fogja egy túlbuzgó moderátor felfüggeszteni a használati jogod.


A fenti 5 marketing tipp segítségével nyüzsgő nagyvárosi éttermed vagy éppen csendes, nyugodt környezetben található kávézód forgalmát is alaposan fellendítheted. Ha még nem vagy biztos a közösségi média kampányok, a SEO és a többi marketing lehetőség kiaknázásában, mindenképp bízd szakemberre őket. Ne feledd: a jó marketing legalább olyan fontos a sikerhez, mint a fejedelmi fogásokat készítő mesterszakács!

Kérd szakértő partnerünk, a DLX MEDIA marketing ügynökség segítségét a fenti eszközök bármelyikében, akkor regisztrálj egy díjmentes konzultációért az alábbi űrlapon:

Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Írd meg véleményed!

További Gastro magazin cikkek

Tavaszi ízek a Kopaszi-öbölben

A tavasz frissessége és kreatív gasztronómiai megoldások találkoznak Bíró Dani legújabb fogásaiban, amelyeket a Zazie Bistro & Bar étteremben kóstolhatunk meg. A séf, Bíró Dani most is a megszokott lendülettel és merészséggel nyúl az alapanyagokhoz, izgalmas ízkombinációkkal és meglepő textúrákkal hozva el a szezon legjavát a Kopaszi-öbölbe.

éttermek, 2025.03.27.

A Berner Plattétól a csokivonatig - gasztrokalandok Bernben

Az UNESCO Világörökség részét képező svájci főváros, amelynek középkori építészete és az óvárost kecsesen körülölelő Aare folyó magával ragadó hangulatot teremt, egyúttal egy olyan kulináris élményt is kínál, amely méltó a felfedezésre.

Gastro kaland, 2025.03.26.

Tiramisu világnapja (03.21.)

Március 21-én a tiramisu világszerte reflektorfénybe kerül, hiszen ezen a napon ünnepeljük a legendás olasz desszert világnapját. A tiramisu, amelyet krémes mascarpone, kávéba mártott piskóta és kakaó tökéletes harmóniája jellemez, generációk óta meghódítja az édesszájúakat.

világnapok, 2025.03.21.

Az első csillag örökké ragyog

A budapesti Costes Restaurant nemcsak Magyarország, hanem az egész közép-európai gasztronómia számára is mérföldkővé vált, amikor 2010. március 16-án megszerezte az ország első Michelin-csillagát.

éttermek, 2025.03.18.

Kék otellós keszthelyi desszert a Balaton sütije

Az „1000 indok az őszi Balaton mellett” nevű kampány részeként mutatták be a Balaton sütijét 2024. szeptember 26-án. A desszert szeptember 27-től 8 balatoni cukrászdában lesz elérhető. A küllemében is a Balatont idéző sütemény helyi alapanyagokból készült, hangsúlyosan jelenik meg benne az otelló szőlő, szeder, málna.

cukrászok, 2024.09.26.

Megérkezett az Airfryekek új generációja

Mostantól nem kérdés, hogy lehetséges-e gyorsan, finomat és táplálót készíteni, akár nagyobb mennyiségben is. Megérkezett a forrólevegős sütők legújabb innovációja!

gastro technológia, 2024.08.05.

Zöld Málna lett 2024-ben Magyarország Cukormentes Tortája

A szegedi Reök cukrászai hozzáadott cukor nélkül készült alkotása nyerte idén az Egy Csepp Figyelem Alapítvány Magyarország Cukormentes Tortája versenyét, amelyet minden évben a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai partnerségével rendeznek meg.

Ország tortája, 2024.08.02.

"narrow"
Gear.svg