Ázsiai koktélok és snackek
gastro hangulat, 2024.04.13.
Pálinkás bonbon, céklás keksz, somlói olaszrizling, kapcsolatépítés, virágillat – a Business Wine Vigadóbeli eseményén jártunk.
A Business Wine-nak már eddig is jobbnál-jobb állomásai voltak, de úgy véljük, hogy a Vigadóban igazi otthonra talált. Ez nem is csoda, hiszen az épület már a kiegyezés után is magas szintű kulturális, zenei, társasági és közéleti eseményeknek adott otthont. Az elmúlt években történt rekonstrukciónak köszönhetően pedig szinte teljesen visszanyerte egykori pompáját.
A májusi rendezvény témája a természet volt. Mind a látványelemek, mind a virágdekoráció különleges harmóniát teremtettek a patinás környezetben. Ráadásul az egyre szélesebb gasztronómiai-, és borkínálat is fokozta a régi és új vendégek hangulatát.
Sport az üzletben, játék a munkában, tölgyfa chips a hordóban
A Business Wine – estek meghatározó pillérei a workshopok, amelyekből ezúttal négy is volt. A részvétel ugyan nem kötelező, de mi nem bántuk meg, hogy végighallgattuk mindegyiket.
A Sportlabor kommunikációs igazgatója: Klopfer Csaba, közös pontokat keresett a sportszellem és az üzleti mentalitás között. Olyan témaköröket boncolgatott, mint a jó vezető személye, a siker értelme, a cél meghatározása, a csapatszellem mibenléte és az inspiráció fontossága.
Karikás Péter, a Grow Csoport vezető munkatársa a játékok világába vezetett be minket. Megtudhattuk tőle, hogy a számítógépes játékok miként hatnak az Y és a Z generáció viselkedési szokásaira. Azt is ismertette, hogy a gamifikáció, vagyis a játékokban meglévő hasznos elemek és mechanizmusok, hogyan vezethetőek be a munkahelyi környezetbe, valamint a sales és a marketing világába.
Varga István, a Business Contact Community ügyvezető igazgatója életszagú példákkal mutatta be, hogy mi a különbség a hagyományos értékesítés és az üzleti kapcsolatépítés között. Részletesen mesélte el azt a folyamatot, ami által az előbbi pejoratív értelmet nyert, utóbbi pedig felszálló ágba került napjainkban.
Végül, de nem utolsó sorban Gonda Anna, a Borszakkör borásza elmagyarázta a kézműves és az ipari borelőállítás technológiáját. Külön felhívta a figyelmet a népszerű tölgyfa chips használatra. Annától megtudtuk, hogy a hatását ugyan kedvelik a borászok, de a fogyasztókra nézve megtévesztő lehet ez az eljárás.
Tökmagos keksz, paradicsomlekvár, szilvapálinkás bonbon
A workshopoknak elkülönített részt és a báltermet igazi kis gasztronómiai sétány kötötte össze. A CSIKOS lekvárok készítője: Kocsis Bálint megszokott minőséggel, hagyományos és új ízekkel készült. Nem tudtuk eldönteni, hogy a levendulás szamócalekvárt vagy a rozmaringos paradicsom chutney-t szeressük jobban.
Az Illa alkoholos csokoládéknál szerintünk egyértelműen a szilvapálinkás vitte a pálmát, a Nemmindegy vajas kekszeknél a tökmaglisztből készült, Izgalomra keresztelt, enyhén zöld színű változat, a Vitéz Kürtősnél a viszonylag új, málnás kalács volt a favorit, de a sok édes íz mellett külön értékeltük a szegedi Gellért Major prémium kategóriás sajtjait, és hústermékeit.
Samsung és a vendéglátóipar
A Business Wine kiemelt partnere a Samsung, amely új készülékével a vendéglátóhelyeket célozza meg. A hibriddel mi is találkoztunk a rendezvényen. Az időzítés az egyik leghaszonsabb funkciója, mivel így a heti menü és az ital akciók előre beprogramozhatóak.
Ezen felül az “old-school” táblákat, posztereket is ki lehet váltani az RM40D-vel, ugyanis a sablonok között bőséggel találhatóak olyanok amelyekkel akár a napi menü, akár az aktuális akciók is megjeleníthetőek házon belül, ami a Samsung tájékoztatása szerint egy kellemes grafikai arculattal megtoldva kifejezetten hasznos, ráadásul alkalmas a vásárlóközönség lojalitásának erősítésére is.
Bor és kerekasztal
A rendezvény első pillanatától lehetőség nyílt a borkóstolásra. Tokajtól-Szekszárdig több, mint egy tucat boros kiállítót hívtak meg a szervezők. Kiemelt vendég volt a Somlói Borvidék, ahonnan a miniatűr pincék termékei is helyet kaptak.
Ha valakinek esetleg gondja akadt volna a közvetlen bemutatkozással, kapcsolatépítéssel, akkor a borok oldották a feszültséget. Arról, hogy az üzleti ismerkedés hatékony legyen ezúttal is a BCC gondoskodott. A résztvevők a kerekasztalok között cserélődtek és egy-egy percben ismertették tevékenységüket.
Ismételten jó volt látni, hogy a különböző szektorokból érkező emberek mennyire nyitottak egymásra, és a kerekasztalok után már közvetlenül keresték a másik társaságát. Hazafelé a sok-sok élményen túl illatozó liliomcsokorral távoztunk.
Gerlachfalvy Réka
További Gastro magazin cikkek
Ázsiai koktélok és snackek
gastro hangulat, 2024.04.13.
Spórolj akár napi 100 percet vállalkozásodnak
adminisztrátoroknak, 2024.04.10.
Tejmentes, proteindús fagylaltozás a Csepel-szigeten
mentes, 2024.04.09.
Carbonara
világnapok, 2024.04.06.
Tojás
alapanyag, 2024.03.30.
Immunerősítés tavasszal gyógynövény italok segítségével
gastro érdekesség, 2024.03.26.
Aranyérmes lett a nemzetközi versenyen a vadkovászos burgonyás kenyér
gastro esemény, 2024.03.25.
néhány tipp, hogy feldobjuk a húsvéti étkezéseket
gastro esemény, 2024.03.24.