AI alapú okos megoldás az éttermek számára

-
gastro technológia, 2024.04.30.

AI alapú okos megoldás az éttermek számára

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.


„Szerettünk volna egy olyan hasznos és dinamikus eszközt létrehozni, ami a legjobb személyes élményt nyújtja, ahol a felhasználók beszélgetni tudnak, gyorsan megtalálják az összes őket érdeklő információt, és akár még kedvezményekben is részesülhetnek” – mesél az indulásról Melegh Csongor a NeerY alapítója. 

„Az elnevezés az angol „near” szóból ered, amellyel a közelben elérhető helyekre szerettünk volna utalni egy kis szójátékkal. Az asszisztens a nap 24 órájában a vendégek rendelkezésére áll, komplex kérdéseket is meg tud válaszolni, például arról, hogy rendelhető-e vegán menü. A vendég össze tudja hasonlítani a kiszállítási és a helyben fogyasztási árakat, böngészhet a vendégértékelések között, és azonnal foglalhat is, ha elégedett.”

Az új magyar fejlesztés hamarosan új funkcióval bővül, amelyre megkezdődött az előregisztráció, a feliratkozók számára személyre szabott kedvezmények válnak majd elérhetővé. 

Win-win megoldás

„A Covid után és az inflációs nyomás alatt kiszolgáltatott helyzetbe kerültek a vendéglátóhelyek elsősorban a kiszállítási partnerek révén, önállóan nehezen tudnak online értékesíteni, a vendégek pedig nehezen jutnak naprakész információhoz, mert az éttermek eléggé elhanyagolják ezeket a felületeket” – teszi hozzá Melegh Csongor. „Az étteremvezetők nem digitális szakemberek, mi pedig egy kész megoldást kínálunk, amit beruházás és technikai tudás nélkül bármely vendéglátóhely 15 perc alatt el tud indítani” – hangsúlyozza a cég alapítója.

Minden 10 vendégből 9 általában online tájékozódik, mielőtt személyesen is felkeres egy éttermet. A közösségi oldalakon limitált a rendelkezésre álló információ, sokan telefonon próbálják elérni az adott helyet. A NeerY-vel azonban azonnali információhoz juthatnak, a kedvezmények révén pedig olcsóbban is tudnak fogyasztani, mintha más megoldást választottak volna. A rendszer az éttermeknek abban is segít, hogy megmutatja honnan, milyen oldalakról érkezik a vendég, hányszor járt az adott helyen, és milyen költségráfordítással sikerült őt bevonzani.  Az ezen keresztül érkező látogatások közül minden 5. foglalással végződik.  

Már több mint 20 étterem használja

A NeerY rövid idő alatt népszerűvé vált a vendéglátósok körében, a rendszerhez már 20 étterem csatlakozott, köztük a Digó Pizzázók, a Marischka étterem, az Elysé vagy a Mixát udvar. A fejlesztésre a Cápák között című műsorban is lecsaptak a befektetők, két Cápa is fantáziát látott a projektben és ajánlatot adott. Balogh Petyával már el is kezdődött az egyeztetés a közös munkáról.

dr. Kovács T. Lóránt

Tetszett a(z) AI alapú okos megoldás az éttermek számára magazin cikk? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) AI alapú okos megoldás az éttermek számára magazin cikk? Írd meg véleményed!

További Gastro magazin cikkek

Újratervezésre van szükség a vidéki vendéglátásban

Chef Market tulajdonosa szerint vidéken gyakorlatilag nincs esélye talpon maradni azoknak a gasztrovállalkozásoknak, melyet nem család üzemeltet. Sarkos vélemény ez akkor, amikor egyre több óriási vagy luxusberuházás érkezik vidékre, miközben a lokális vendégek száma korlátos, a vásárlóerő szintén.

éttermek, 2025.06.11.

Évente 50 ezer burgert ad el az alsóörsi Bitang Burger

Kovács Balázs és Kovács Olivér már fiatalkorában álmodozott egy saját vendéglátóhelyről, az elhatározás pedig 2017-ben egy vasárnapi közös pezsgőzéskor született meg bennük, immár Olivér párjával, Radnóti Máriával együtt. Mostanra több mint 100 ezer eladott hamburgerrel büszkélkedhetnek.

éttermek, 2025.06.06.

Év fagylaltja 2025 - Dörgicsei mandulás

Az Év Fagylaltja versenyre idén öt kategóriában rekordszámú, összesen 100 fagylalt nevezése érkezett, és a korábbi évek díjnyertes magyar fagylalt remekeivel együtt több mint 130 féle fagylalt volt kóstolható az egész napos rendezvény alatt.

év fagylaltja, 2025.05.31.

3 új degusztációs menüsor az Újváros Bisztróban: innen, onnan és mindenhonnan

Három új, tematikus degusztációs menüsort vezetett be az Újváros Bisztró (Szarvas), Békés megye első Michelin Bib Gourmand-ajánlott étterme. Az „Innen”, „Onnan” és „Mindenhonnan” elnevezésű ételsorokat Piltz Zoltán séf álmodta meg, a helyi alapanyagok tiszteletére, valamint a magyar konyha újraértelmezésére és a nemzetközi ízvilág bemutatására építve.

menüvariációk, 2025.05.22.

Balaton Fagyija 2025.

A Balaton Fagyija választás nem csupán egy évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendő verseny, hanem a minőségi kézműves fagylaltok ünnepe. A szakértő zsűri több mint 30 egyedi és izgalmas fagylaltkreációt kóstolt meg, hogy kiválassza a régió legkiemelkedőbb ízét.

Balaton, 2025.05.20.

Chef Market felvásárolta a Culinaris-t

A Chef Market Zrt., Budapest és Pest megye piacvezető HoReCa nagykereskedője újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett: megvásárolta a Culinaris Wholesale nagykereskedelmi üzletágát, valamint a Culinaris három kiskereskedelmi egységét is.

gastro érdekesség, 2025.05.16.

Teljesen gluténmentes konyha a Balatonnál, Siófokon

A gluténérzékenységgel, cöliákiával vagy más ételallergiával élők számára a nyaralás sokszor nem a gondtalan pihenésről, hanem az állandó kockázatkerülésről szól. Még ma sem gyakori Magyarországon az olyan vendéglátóhely, ahol nemcsak a kínálat „mentes”, hanem valóban a konyha is. Most a Balaton partján emeli magasabb szintre a „free-from” étkezést egy új kezdeményezés.

éttermek, 2025.05.09.

Pesti István 10 éve Tatán, a Platán Gourmetben

Idén 10 éve lesz, hogy Pesti István megérkezett Tatára. Akkor még szinte elképzelhetetlen volt, hogy vidéki étterem valaha Michelin csillagot kap. A Platán ma már több vendéglátóipari egységet takar: udvarházat, bisztrót és fine dining éttermet is. Óriási büszkeség, hogy a fine dining stílust képviselő Platán Gourmet két éve, amikor a Michelin kalauz végre a hazai vidéki helyeket is górcső alá vette, azonnal 2 csillagot érdemelt. A tízes évforduló apropóján visszatekintünk Pesti Istvánnal, miért volt jó döntés, hogy a séf szakmát választotta.

chef, 2025.05.07.

"narrow"
Gear.svg